Jakarta airport.

2012-12-09 04:48 CET

Na alle douane en visumzaken afgerond te hebben was het leuk om even over Jakarta airport te struinen. Het ziet er een stuk vrolijker en natuurlijker uit als de synthetische catacomben van Schiphol. Ook de mensen zijn echt pro actief in hoe ze je helpen. Kijk je maar een beetje verbaasd om je heen dan kun je er zeker van zijn dat er wel iemand op je afstapt en vraagt of je hulp nodig hebt. In tegenstelling tot met Nederland is dit een heerlijke afwisseling. Overigens is iedereen hier heel erg netjes. Wel zijn sommige mensen wat gehaast en willen ze je liever snel doorsluizen naar bepaalde gedeelten, maar altijd gebeurt dit met een brede glimlach op het gezicht.

Op dit moment zit ik voor gate F4 te wachten totdat we aan boord mogen van het volgende vliegtuig. Ik ben benieuwd wat dit er voor eentje gaat worden. In India was zo een nationale vlucht echt een koekblik gevuld met mensen, bagage, meubilair, en andere zaken die nooit door ons mee op reis zouden worden genomen. Leuk om mee te maken, maar de walm die in zo een vliegtuig hangt is niet om over naar huis te schrijven. Eens kijken hoe dit in een nationale vlucht binnen Indonesië is.

Als ik om me heen kijk zie ik weer een grote verscheidenheid aan culturen. Wel zijn hier veel Nederlanders aanwezig, maar door de grote hoeveelheid kan ik niet opmaken wie er in mijn reisgezelschap gaat zitten. Dat blijft nog even een verassing.



Leave a Reply

