Cowboys ‘n cattle.

2012-12-08 10:02 CET

Yep. Ik voel me weer een kuddedier. Net als in de trip naar India. Na door de high-tech full body scan gegaan te zijn worden er een honderdtal mensen in het vliegtuig geloodst. Net als koeien die naar een slachterij gaan worden ook wij in juiste banen en met een ontzettend stevige glimlach van de cowboys en cowboy-innen naar onze plaatsen gewezen. Het kuddedier gevoel is bij mij deze keer wel erger dan bij de reis naar India of Thailand. Waarschijnlijk is het nog een kwestie van wennen, maar het vliegtuig is in ieder geval tot de nok toe gevuld met mensen. Wel lijkt het er op dat het een beter vliegtuig is dan dat waarmee ik naar Thailand gevlogen ben. Dat gaf nogal wat vreemde geluiden tijdens delen van de trip, maar de kist waarin ik nu vertoef glijdt soepel en zonder enige hobbeltjes door de lucht. Het kan natuurlijk ook komen door de ijle lucht die nu boven ons winterse landje hangt, en dat er nog wat stormig weer voor ons in het verschiet ligt. Tot nu toe heb ik in ieder geval nog niets te klagen.

Wat mij ook opvalt is dat de mens eigenlijk streeft naar deviatie. De mensen willen gewoon zichzelf onderscheiden van de rest. Tijdens deze reis wordt er dan ook gretig gebruik gemaakt van de first-class zitplaatsen. Waarschijnlijk wisten deze mensen dat de economy class gewoon helemaal volgeladen zou worden.

Leave a Reply

