Live life, live it fast, and enjoy! Het verhaal over hoe ontzettend uitgaan eigenlijk toch ook een soort van topsport is…

In 1 woord WOW! Wat een übergeweldig tof feest was het weer! Echt een ervaring die ik voor geen goud op de wereld zou willen missen en graag met jullie wil delen…

Even voor de mensen die zich er niets bij voor kunnen stellen een beetje een beeld van wat het nu precies allemaal is met die gekke Loveparade in Duitsland. Stel je voor; Eens in de zoveel tijd verzinnen een paar gasten dat het wel eens leuk kan zijn om met wat mensen een klein bescheiden feest te geven. Dat kent iedereen wel toch? Vroeger had je altijd wel ergens een stel vrienden die het leuk vonden om onder het genot van een drankje en wat lekkere muziek ergens (meestal in een weiland) een feest te organiseren. Nu is de Loveparade vanuit het verleden eigenlijk een demonstratie voor vrede, maar voor de rest is het gewoon een feest ‘met wat vrienden’… Alleen dan echt krek een factor ontiegelijk groter…

Met ontiegelijk bedoel ik ook echt ontiegelijk. Het is echt gigantisch, huge, kolossaal. Er komen zoveel mensen op af dat is bijna niet voor te stellen… Alleen te beleven.

Wat ik zo mooi aan de Loveparade vind is dat het ook echt een happening is waar je gewoon ontzettend met iedereen plezier kunt maken. Vaak heb je in een disco of club het zogenoemde ‘kringetjesgedrag’. Alle groepen die gezellig met elkaar de beest uit gaan hangen hebben (vooral in het begin van de avond) nogal last van groepsvorming, en contact met mensen buiten je eigen ‘kringetjes’ is dan ook vaak afhankelijk van de hoeveelheid alcohol die iedereen gedronken heeft. Nu geef ik eerlijk toe dat ook bij de Loveparade aardig wat alcoholische versnaperingen (waarschijnlijk ook wel meer dan dat) worden genuttigd, en ik heb ook echt mijn best gedaan om vrolijk mee te versnaperen, maar de mood die altijd in Duitsland hangt geeft je het gevoel dat het meer is. Dat het open en gezellig is en echt iedereen maar dan ook iedereen zin heeft in een ontzettend gaaf feest.

The Loveparade rocks…. That’s a fact…

Dus dan wordt er bedacht om met wat volk naar dat gezellig ‘feestje’ heen te gaan. Nu hebben wij af en toe wel eens de neiging om op zo een feest er zo blits mogelijk uit te zien. Vaak (vooral met de carnaval) proberen we een subtiele-doch-foute outfit samen te stellen waarmee je je eigenlijk krek net onderscheidt van de rest. Dit jaar was het resultaat dat we met een ontzettend mooie V&D slieps (lb: stropdas) en wat glitter in de haren door Essen aan het dansen zijn gegaan, en op zich was ik best wel happy ermee. Het was niet kinky maar ook niet normaal; precies in juiste balans met eenvoud (want dat was het).

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het in tegenstelling met vorig jaar dit jaar eigenlijk best wel een beetje vond tegenvallen met hoeveel mensen zich eigenlijk uit hadden gedost. Er zijn er natuurlijk altijd die zich radicaal lekker, pikant en extravagant kleden maar in mijn ervaring was het vorig jaar meer een bonte warboel van mensen dan dit jaar.

Maar believe-me-or-not, de mensenmassa was dit jaar weer geweldig spontaan, en we zijn een heeeele hoop gezellige mensen tegengekomen. Natuurlijk ook vreemde, aparte mensen waar je zo gauw je de foto’s achteraf weer ziet zegt van ‘verrek, die heb ik ook gezien maar was ik alweer vergeten’, maar ook mensen waar je echt lekker mee hebt staan dansen en die bij hebben gedragen aan de heerlijke indruk bij je achter hebben gelaten.

Ow, om even terug te komen op de titel van deze posting; als je het echt goed doet krijg je wel ontzettende spierpijn van zo een feestje. Tot gisteren deden mijn kuiten nog flink pijn (waaah mietje hoor ik al wat volluk zeggen ) en ik voel me nu nog steeds stijfjes… Het is dan ook net als na het rennen van de halve marathon en ik weet gewoon dat het voor vandaag geen strak plan is om een stuk te gaan hardlopen.

Naja, diegene die alle spicy details willen weten laten het maar even weten.

Rave on….

Leave a Reply

