Weekend!

Okedan. Het is weekend, en we gaan genieten! Zojuist ben ik naar het Kingston hotel verhuist en ik moet zeggen dat ik voor Indiase begrippen flink onder de indruk ben. Alleen deed de airco zojuist niet veel meer dan wat warme lucht rondpuffen, maar na even kort navragen bij de receptie werd er direct een opvulmannetje op pad gestuurd om dit te checken. Ik denk dat ik er een paar mee het vliegtuig inlok. Volgens mij kunnen we die in Nederland ook wel goed gebruiken voor wat voor klusje dan ook. De was doen ofzo

Naja, in ieder geval zit ik dit bericht te schrijven met een ontzettend lekkere halve liter ‘Cobra’. Ik vind hem persoonlijk niet zo lekker als de Kingfisher die ze hier ook serveren maar die hadden ze niet koud staan… Maar op zich is het een lekker mild biertje dat ergens wel iets weg heeft van een Lindeboompje. Ik ben dus naar de Metal bar gegaan om iets te eten. Eigenlijk is het gewoon een pikkeduistere kroeg waar ze lekkere trance draaien. Ik weet dat de twee Australiërs hier ook veel vertoeven (Ruud; wat betreft muziek snap ik dat erg goed), maar jammer genoeg zijn ze er op dit moment niet, maar dat mag de pret niet drukken. In ieder geval zit ik nu dus in een overvolle ‘dance’ pub een tekst te typen. Jullie zullen wel denken; die is gek… Maar zo zie ik het niet echt. Ik had ook op mijn hotelkamer kunnen blijven zitten, maar wat is daar nu leuk aan?! Zo zie je de mensen tenminste nog een beetje in hun normale omgeving, en omdat je er krek net wat anders uitziet heb je ook nog even wat gezellige gesprekken…
Nu ga ik zo nog even lekker douchen en dan op tijd naar het vliegveld. Het is namelijk een klein uurtje rijden en ik wil er een beetje op tijd zijn. Ik ga daar heel erg professioneel staan wachten zoals dat bij zakenmensen en zo ook gedaan wordt. Het is namelijk chaos in de aankomsthal, en de nieuwe indrukken zijn namelijk nogal overdonderend. Abijeet (van Koenig) heeft dan ook een bordje laten maken (A4tje uitgeprint ) met de naam erop. De grap is dat de meeste ophaalmannetjes net zo met een wit papiertje staan te wachten, alleen is het papier wat ik gebruik echt helemaal knalpaars!!!

In ieder geval heb ik een taxi geregeld die om 22:00 bij het hotel is en ons straks ook weer van het vliegveld terug hierheen brengt. Zo’n zaken goed regelen is hier in Delhi best wel belangrijk aangezien niet elke taxichauffeur in een stad van tig miljoen mensen weet waar alle hotels liggen, en je geen gehannes wilt hebben dat hij het niet kan vinden of je een ander hotel aan wil smeren. Met de taalbarrière (dat ze niet allemaal – ik bedoel allemaal niet – fatsoenlijk Engels spreken kan je dat voor een hoop gedonder zorgen…

Voor nu: Proost, op de mooie dingen in het leven…

Peter

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Leave a Reply

