Even kort.

Vandaag heb ik geen beltegoed om vanuit mijn hotelkamer het Internet op te kunnen, dus zit ik weer voor dertig Roepies in het uur achter een van de drie computers in het internetcafe. Het blijft iedere keer weer een spelletje van ‘wie van de drie’. Er is namelijk altijd wel een computer waar je gewoon niet op kunt werken. Dan heb je net goed en wel een aantal websites open met wat mailaccounts, je MSN is ingelogged en dan bevriest het hele zaakje.

Vandaag heeft de computer waar ik achter zit er echter wel flink zin in, en daar ben ik aardig blij om…

Maar… Ik wil het hier vandaag erg kort houden aangezien ik helemaal munt ben:

vandaag is het Microsoft .NET Framework 2.0 – Application Development Foundation ( 70-536) examen ook goed gelukt: In totaal 841 punten van de 1000…

Het was wel het aller zwaarste examen (er zijn nu drie van de vijf examens binnen) en ondanks dat alle kennis wel op de een of andere manier in mijn hersenkwabben aanwezig was heeft het ontzettend veel tijd en energie van me gevergd. Het was namelijk een examen waar je alle kleine weetjes tegelijk paraat moest hebben. Dus geen examen van: ‘ik snap wat de bedoeling is dus kan ik alles beoordelen’ maar meer een examen van ‘Ik weet echt alle grote en kleine dingen tot in den treuren dus vraag maar raak’. Met een boek van meer dan 800 pagina’s (meen ik zo uit mijn hoofd) is dat toch best wel pittig vind ik persoonlijk.
Maar even kort: Zo een bootcamp moet je niet beginnen wanneer het je ‘alleen maar leuk lijkt’. Het is ontzettend pittig en zowel overdag als ook ‘s avonds (en af en toe ‘s nachts ) hard doorpezen, en het fast-track moet je sowieso echt alleen maar doen als je toch een tijd met de desbetreffende technologie aan het werken bent en er helemaal thuis in bent. Anders kom je bedrogen uit.

Maar nu nog even wat leuks in plaats dat eeuwige gezeur over studeren en hard werken. Vrijdag begint de tijd die van rondreizen. Ik heb er echt zin in om India verder te gaan verkennen, en als ik maandag het allerlaatste examen positief afsluit staat eerst op de agenda om naar de Taj Mahal en Angora heen te gaan. Beiden liggen toch een flink stuk van Delhi vandaan, maar schijnen ontzettend de moeite waard te zijn wat betreft bouwstijlen. Ik hoop eigenlijk wel dat het niet van die ontzettend toeristische trekpleisters zijn geworden, maar dat er nog flink wat van de oude cultuur valt op te snuiven.

Ook nog even kort: riksja rijders zijn net kamikazepiloten, maar als je op tijd voor een examen moet zijn is het best wel de moeite waard om even 10 roepies (0,20 Euro) neer te leggen en met een rottempo in een kleine ijzeren kooi tussen de auto’s, motor’s en bussen door te sjezen… Dan weet je in ieder geval zeker dat je wakker bent als je begint aan het examen…

Naja, hoe maak ik een kort verhaal lang zullen we maar zeggen….

Sweet dreams,

Peter

Leave a Reply

