Another experiment.

Het is echt heerlijk om de kaart met gerechten naast de Footprint te houden. Er zijn zoveel gerechten die (nadat ze vertaalt zijn) toch wel ontzettend lekker klinken. Zojuist is de chef-kok bij me aan de deur geweest om mijn bestelling op te nemen. Ik kreeg het gevoel dat hij toch wel een beetje een bril nodig had toen hij op de menukaart echt de meest grote joekels van letters niet goed kon lezen. Het kan natuurlijk ook dat hij helemaal niet kan lezen en zijn leven invulling geeft zonder letters. Best wel vreemd eigenlijk, dat zou in Nederland echt nooit voorkomen, maar hier in Delhi is het toch echt een optie die je absoluut niet uit moet sluiten.

Naja, eens kijken wat ik over een halfuurtje voorgeschoteld krijg…

Ik heb in ieder geval het onderstaande in de bestelling gegooid:

  • Een fles met water.
  • Rijst.
  • Lachedar Paratha: volgens mij iets van gefrituurd brood of iets dergelijks.
  • Veg Korma: iets van groentes in een yoghurtsaus.
  • Paneer Tikka: gemarineerd vlees uit een of andere speciaal soort oven.
  • Vegetable Cutleys: iets van gepaneerde groentes die ze vervolgens in de frituur werpen.

Het laatste gerecht staat in de Footprint guide onder het kopje snacks, maar ik ga het gewoon als sidedish nemen. Hier denken ze toch maar gewoon van: daar heb je weer een westerling die niet weet hoe hij alles moet eten… but who cares, het is heerlijk om zo lekkernijen uit te proberen en zo verpruts ik in ieder geval geen hele maaltijd…

Voor diegene die zo denken van: waarom google je als techneut je eten niet even voordat je het bestelt… Dat is op dit moment op mijn kamer nog niet helemaal beschikbaar. Morgen krijg ik van Koenig een Nokia telefoon in bruikleen waarmee ik ook met mijn laptop op het internet kan. Hopelijk is de verbinding ook voldoende om mee te kunnen Skypen zodat ik eindelijk gemakkelijk met het thuisfront kan communiceren.

Daar kijk ik ontzettend naar uit…

Al met al betaal ik hier voor de bovenstaande maaltijd in totaal 225 Roepies… Omgerekend is dit iets van vier Euri nogwat…

