Van de Condor in de Rollercoaster.

Na op het vliegveld afscheid van Anup genomen te hebben heeft het echt een volle vijf seconden geduurd voordat ik de ophaal-service van Koenig had gevonden. Het blijkt dus allemaal echt serieus goed georganiseerd te zijn hier. Echt tussen een massa van een honderdtal mensen met allemaal mooie hetzelfde witte naambordje stond een mager miniatuur mannetje met gitzwarte haren en een roze bordje met mijn naam erop te zwaaien. Jammer genoeg kon ik niet helemaal goed met hem communiceren aangezien zijn kennis van de Engelse taal ophield na het woord Yes… Echt op alles wat ik hem vroeg zei hij wel Yes, af en toe afgewisseld met een enthousiast YesYes…

What temperature is it at the moment? Yes
Have you been waiting for me for a long time? Yes
How long have you been waiting? YesYes
You are taking me to Hotel Prince Polonia? Yes
Do you often transfer students for Koening Yes
How many? YesYes
Are there a lot of accidents? Yes

Ik heb er aan zitten te denken om hem te vragen of hij me niet kon verstaan, maar kon het niet over mijn hart verkrijgen.

Maarrrr… Ik moet wel toegeven dat hij (laten we hem voor het gemak Harry noemen) erg veel kennis van z’n automobiel had… Zo snel en behendig als Harry met z’n claxon en lampen de laatste paar millimeters tussen zijn jeep en het andere verkeer (ook tig kolossale vrachtwagens!) gebruikte om met een suizende snelheid door het verkeer te jagen; echt fenomenaal… Ik kan me voorstellen dat mensen het beangstigend vinden, maar als je je overgeeft aan de bekwaamheid van de chauffeur zit je echt in een supergave attractie waaraan de meest wilde rollercoaster in Six Flags kinderlijk saai is… Dan kun je pas echt genieten, en ik vond het dan ook heerlijk om al toeterend en met de grote lichten signalerend vervoerd te worden…

Het is echt te gek voor woorden maar mag volgens mij zeker met een serieuze ‘WOW wat gaaf’ bestempeld worden…

