Peter het kuddedier en de mens met de laptop.

Wowza, hoe gemakkelijk het door de security gaan in Duitsland ook ging, hier in Heathrow was het een heel ander verhaal. Ik wist dat ze in Engeland dol op queues waren, maar volgens mij overdrijven ze het in Heathrow toch wel een beetje hoor. Echt een sporthal van rijen en rijen met mensen. Ik denk dat iedereen wel in meer of mindere mate zo een automatische piloot gevoel krijgt en zich als ‘sheep in the herd’ zal gaan gedragen. Best wel vreemd eigenlijk maar je ziet gewoon dat in zo een grote groep mensen toch op de een of andere manier sociale patronen automatisch door iedereen overgenomen worden. Van de andere kant; best wel logisch eigenlijk met al die controles, paden, ‘verkeersregelaars’ en ‘verkeersborden’ om alles in goede banen te leiden..

Wat nog meer opvalt is dat echt IEDEREEN, nuja bij ieder groepje aan reizigers wel iemand een laptop bij zich heeft. Gaan we allemaal op zakenreis of is het gewoon geworden om een computer mee te nemen op vakantie? Dit verbaasde me eigenlijk echt ontzettend. Is het niet meer genoeg om op vakantie lekker van de natuur of omgeving te genieten? Waarom nemen we in hemelsnaam dit stukje van ons eigen wereldje mee naar een nieuw wereldje? Ik doe het zelf ook wel maar motiveer het in m’n hoofd vooral vanuit mijn technische achtergrond, en vraag me eigenlijk af wat de beweegredenen van alle andere laptop-dragers zou zijn. Spelletjes? Foto’s? Skype?

